10 Mart 2012 Cumartesi
Uluslararası Taşımacılıkta Kriz Yönetimi
(haberindeks) İstanbul, 05.03.2012, Uluslararası
taşımacılıkta, gerek karayolları, gerekse deniz-hava ve demir yolları, araç,
hava ve yol durumu, insan faktörleri, kazalar, evrak-belgeler, kanunlar gibi
kriterlere bağlı olarak anlık değişikliklere ve krizlere açık bir hal
alır.
Diplomatik değişiklikler, bahsi geçen ülkede alınan resmi kararlar, kimi zaman hava şartları, kimi zaman kazalar ve bazen insani zafiyetler her şeyin kusursuz olarak hesaplandığı bir işi sekteye uğratabilmektedir.
Firmamız, uluslar arası nakliyede güçlü koordinasyon becerisi ve sektörel deneyimiyle başarılı bir kriz yönetimi gerçekleştirmektedir.
Krize ve soruna açık uluslararası taşımacılık sektöründe firmamız, müşterilerinin hak ve sorumluluklarını koruma prensibiyle hareket etmektedir.
Olası kriz durumları ve çözümlerimiz;
Yıllar içinde edindiğimiz tecrübelerimiz ve yapılan araştırmalarımızın özeti olarak, olası kriz durumlarını aşağıdaki başlıklar altında toparlayabiliriz
Diplomatik değişiklikler, bahsi geçen ülkede alınan resmi kararlar, kimi zaman hava şartları, kimi zaman kazalar ve bazen insani zafiyetler her şeyin kusursuz olarak hesaplandığı bir işi sekteye uğratabilmektedir.
Firmamız, uluslar arası nakliyede güçlü koordinasyon becerisi ve sektörel deneyimiyle başarılı bir kriz yönetimi gerçekleştirmektedir.
Krize ve soruna açık uluslararası taşımacılık sektöründe firmamız, müşterilerinin hak ve sorumluluklarını koruma prensibiyle hareket etmektedir.
Olası kriz durumları ve çözümlerimiz;
Yıllar içinde edindiğimiz tecrübelerimiz ve yapılan araştırmalarımızın özeti olarak, olası kriz durumlarını aşağıdaki başlıklar altında toparlayabiliriz
- Araç problemleri
- Arızalar
- Kazalar
- İnsan hataları
- Sürücü hataları
- Alkol ve uyuşturucu
- Hava ve yol durumu
- Tamir bakım yüzünden kapalı güzergâhlar
- Ülkeye has tatiller ve yol sürüş kısıtlamaları
- Kötü hava koşulları ve buna bağlı aksaklıklar
- Evraksal konular
- Yanlış evrak düzenlemeleri
- Kayıp evrak
- Alıcı ve gönderici arasında çözülmemiş evraksal süreçler
- Gümrük problemleri
- Değişen kuralların önceden deklare edilmemesi
- Ülkelerin gümrük idarelerince işlemlerin ağır yürütülmesi
- Taşınan malın uluslar arası kurallara uygun olup olmaması
- Taşınan malların ülkelere kabulü ile ilgili mevzuatlar
- Toplumsal olaylar
- Savaş
- Terör
- Grev
- Hırsızlık
- Sabotaj
- Doğal afet
- Deprem
- Sel –su baskınları
- Yangın
- Çığ düşmesi
- Doğru kaynaktan en doğru ve en güncel bilgilere ulaşır
- Resmi açıklamaları ve prosedürü takip eder
- Uluslar arası iletişim gücünü kullanır
- Kolaylıkla organize olur
- Tüm koordinasyon becerisini kullanır
- Sorumluluğunu, verdiği sözü ve yapılan tüm anlaşmaları gözetir.
- Müşterileriyle anında ve birebir iletişim kurar
- Gerekli haberleşmeyi gerçekleştirir
- Zaruri müdahaleleri geciktirmez
- Gerektiğinde araçların güvenli depolara çekilmesini sağlar
- Herhangi bir kaza durumunda hasar ile ilgili sigorta şirketleri ile derhal bağlantı kurar
- Depolara çekilmiş malların zarar görmeden, güvenli bir şekilde saklanmasını sağlar
- Olumsuz koşulların, müşterilerine verebileceği ticari zararı en aza indirgemek için tüm gücünü kullanır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder